Hampus o Brollan
2 november 2023 kl 08:15
TwoTooth
Möjliga lag för Hampus o brollan?
Vart tror ni dem tar vägen?
Enligt intervju med hampus så säger han att det finns erbjudande från top 10 lag som vill ha honom?
#1(Med 2 svar)
2 november 2023 kl 09:05
Slajd
Om ryktena kring Falcons stämmer så kommer det väl finnas en del platser att fylla i ENCE och G2. Om hampus vill vara IGL så skulle ju ENCE kunna vara aktuellt för honom om Falcons plockar Snappi
#2(Med 0 svar)
2 november 2023 kl 12:48
quacke
Också OG hade kunnat vara aktuellt. Men det vet jag inte om hampus är så sugen på.
#6(Med 0 svar)
2 november 2023 kl 16:48
Aebexz
Aa, men det låter som att de vill ha Nexa så OG känns också rimligt via det.
#3(Med 1 svar)
2 november 2023 kl 13:01
Ricky
Heroic?
#4(Med 0 svar)
2 november 2023 kl 14:32
zoon
Tror du är något på spåren där!
#5(Med 0 svar)
2 november 2023 kl 14:57
TwoTooth
Finns ju en liten väg till Fnatic nu när Mezzi lämnar också...
Hoppas dem får en ärlig chans till i T1 CS
#7(Med 0 svar)
2 november 2023 kl 16:50
Aebexz
cArn skrev ju nyligen att Fnatic inte kommer gå svenskt men att de mycket väl kan tänka sig en svensk core. Jag tolka det som att han är öppen för att ta in båda två
#8(Med 1 svar)
3 november 2023 kl 08:44
ozean
Jag ser fyra olika alternativ om det ska bli Tier 1 för hampus och Brollan.
1. hampus till ENCE om Snappi försvinner till Falcons. Brollan till fnatic/Apeks.
2. hampus och Brollan till fnatic istället för mezii och dexter.
3. hampus och Brollan till FaZe om karrigan och Twistzz försvinner (kanske inte så troligt).
4. hampus till Heroic. Brollan till fnatic/Apeks.

Annars är det nog Tier 2 som gäller för båda gubbarna.
#16(Med 0 svar)
11 november 2023 kl 21:08
kMh
Alltid kul att spekulera även om det är otroligt svårt att förutse saker!
Mina spekulationer:
Fnatic: KRiMZ, maxster, hampus, Brollan, nawwk
Apeks: nawwk, jkaem, hampus, Brollan, maxster
Gamerlegion: isak, acoR, hampus, Brollan, maxster
#9(Med 0 svar)
3 november 2023 kl 11:13
1danne1
Tyvärr är jag inte säker på att någon av dom hamnar i ett T1 lag för tillfället. Ända lagen i rankade top30 som jag möjligtvis kan tänka mig är väl apeks eller gamerlegion i så fall. OG är ju ett alternativ också som någon annan nämnt.
#10(Med 2 svar)
3 november 2023 kl 11:49
shirre
Kan inte låta bli att drömma om en svensk femma på topp igen men frågan är vilken organisation som skulle vara redo för det. Fnatic kanske? Annars hoppas man ju alltid att lag som EYEBALLERS och Godsent ska ta klivet upp.
#12(Med 1 svar)
7 november 2023 kl 20:00
zoon
Du är inte ensam, carn från gnatig har dock sagt att det inte blir en hel svensk femma! Men mycket kommer nog hända inom snar framtid.
#15(Med 0 svar)
11 november 2023 kl 20:57
shirre
Läste också det. Hoppas kan man alltid göra dock :) Om inte nu så kanske längre fram. Finns många unga talanger på väg uppåt.
#11(Med 0 svar)
3 november 2023 kl 12:32
Darcuz
Jag tror Hampus och brollan går till lag som; Fnatic, Apeks eller Gamerlegion. Förhoppningsvis håller dem ihop.
#13(Med 0 svar)
9 november 2023 kl 23:46
Jakob
Hoppas innerligt att de drar till fnatic. Annars vore det roligt att se brollan i GamerLegion med isak.
#14(Med 0 svar)
10 november 2023 kl 14:31
Nacken
Brollan lär ju göra vad han kan för att få spela i ett svenskt lag tror jag och slippa prata engelska. Men det kanske är svårt att få till inom tier 1
#17(Med 0 svar)
7 december 2023 kl 17:42
CelahiR
Har varit alljämnt tyst på den här fronten. Det känns knäppt att han inte redan skrivit på om topp10 lag visat intresse. Jag menar, vsf söker han då egentligen?
#18(Med 1 svar)
11 december 2023 kl 08:46
TwoTooth
Sista som jag hörde är att NiPs buyout är för hög för att det ska vara lönt att fånga upp Hampus o Brollan. dem har la minst 1 år kvar på sina kontrakt typ?
Stor investering för lagen som ska plocka upp dem.... och ska vi vara ärliga så är deras siffror (stats) kanske inte dem bästa på marknaden
#19(Med 0 svar)
12 december 2023 kl 13:27
quacke
Jag tror Brollan faktiskt kan ha hyfsade odds att bli signad full-time av MOUZ. Jag tror att han är väldigt attraktiv för många lag som behöver en aggressiv rifler. hampus är också en riktigt attraktiv signing med tanke på hur många positioner han kan spela samt att han kan spela IGL. Men jag tror båda kan komma att sitta bänkade ett tag och möjligen hitta en plats efter Majorn.
#20(Med 0 svar)
12 december 2023 kl 13:35
TwoTooth
Ja precis, Brollan får ju chansen nu att visa upp sig igen. Håller tummarna för honom!
#21(Med 0 svar)
18 december 2023 kl 21:30
CelahiR
Någon som har färska rykten om vad som händer med dessa två stjärnor?
Du måste vara inloggad för att kommentera.