Nytt bob-kommando och net_graph i ny uppdatering

Ytterligare en ny uppdatering till CS2.

Under natten till idag kom det en ny uppdatering till Counter-Strike 2. Sedan spelet kom så finns det vissa grejer många spelare har önskat efter. En stor grej är cl_bob som varit helt borta från spelet.

Har vi fått detta nu? Nej. Men något liknande. cl_usenewbob är det nya kommandot. Det ser inte ut som tidigare cl_bob men det är i alla fall stor skillnad om du har det igång eller inte. Kommandot är igång från start.

I nattens uppdatering kom också ett nytt sätt att se din fps på. Tidigare i CS2 har man kunnat skriva cq_netgraph. Detta ersätts nu med cl_hud_telemetry_serverrecvmargin_graph_show. Detta visar din fps på ett mycket mer behagligt sätt.

Något som inte nämdes i uppdateringen är en ändring till vapen med ett sikte. När du siktar in så har det någon typ av fisheye-liknande effekt. I uppdateringen ska de även ha gjort flera optimeringar för att spelet ska prestera bättre.

Patch notes

ANIMATION

  • Fix for animations when climbing ladders

  • Fix for menu agents wielding tasers

  • Fix for Kukri knife hold animation during team intro sequence

SPECTATING

  • spec_lock_to_accountid and spec_lock_to_current_player commands are now available for casters/observers

  • spec_player and spec_goto now works in CSTV and demo playback

  • tv_secure_bypass server setting now allows connecting HLAE observers to VAC secure CSTV servers

GAMEPLAY

  • In Deathmatch, the Zeus can be bought each life and will rebuy if not in random weapon mode

  • In Deathmatch, getting a second Zeus kill in the same life will earn double points

  • mp_modify_timeouts server-side command allows adding/subtracting a tactical timeout from CT/T team if backup file is restored or a team incorrectly took a tactical timeout instead of a technical timeout

LOGGING

  • Start of warmup and end of warmup will now produce a log message in the game server log

  • Reported damage no longer has a rounding error when reported in the game server log

MISC

  • Improved viewmodel animation smoothness when client framerates get low or unstable

  • Fixed issues with implementation of scancode-based key bindings. Bindings are now independent of input locales.

  • Added performance diagnostic HUD element that can be configured in Game Settings menu ("Telemetry")

  • Deleted cq_netgraph and cq_netgraph_problem_show_auto. Instead, use cl_hud_telemetry_serverrecvmargin_graph_show.

  • Fix for sometimes failing to connect to a local practice server without Steam connectivity

  • Fixed a bug with Skill Group animation at the end of competitive matches

  • Fixed sniper scope performance hitch and adjusted visual treatment.

  • Various performance improvements

MAPS

Vertigo:

  • Fixed grenade clipping around AC unit at B-site

  • Fixed clipping of pillar at T-Start that would potentially allow bomb to be thrown into unreachable area

Nuke:

  • Adjusted clipping around Vents entrance to prevent players' feet clipping through the vent geo

  • Improved collision of sliding door meshes at Ramp

Anubis:

  • Added and removed a ladder near boost spot by T spawn

  • Fixed a couple of spots where bomb could be thrown out of the map

Overpass:

  • Clipping improvements

  • Fixed some disappearing mesh

Läs även

#1(Med 0 svar)
16 februari 2024 kl 09:59
Darcuz
Sedärja!
#2(Med 0 svar)
16 februari 2024 kl 11:22
CelahiR
Hoppas folk blir lite nöjdare. Jag undrar varför bob inte blev exakt enl önskemål.
Du måste vara inloggad för att kommentera.