Nattens uppdatering – nya Vertigo, ändrad molotov, hyrda skins
Igårkväll släppte Valve en överraskande ny version av Counter-Strike 2. Uppdateringen förändrade flera delar av spelets mekanik, bland annat spelets ekonomi, hur CT-sidans brandbomb skiljer sig från molotovs och en ny passage på Vertigo.
Kanske den största förändringen är en sänkning av T-sidans belöning då man lyckas plantera bomben men förlorar rundan. Tidigare innebar scenariot att alla T-spelare fick $800, vilket nu har sänkts till $600. Förändringen kan verka liten, men det innebär en liten fördel för CT-sidan i rundan efter pistolrundan då T-spelarna inte längre kommer ha råd med kevlarväst, hjälm och Galil. Valve har länge fått kritik för att spelets ekonomi inte stöttat CT-sidan så förändringen har fått bra reaktioner.
Ytterligare förändringar för att främja CT-sidans ekonomi är också en prissänkning på M4A4-geväret från $3100 till $3000, samt att CT-sidans brandbomb (eng. incendiary grenade) går från $600 till $500. Den senare av dessa förändringar tar också med sig en förändring i granternas utseende och funktion.
CT-sidans brandbomb brinner nu med blåare flammor än T-sidans molotov. Dessutom brinner brandbomben under lite kortare tid och sprider sig på ett mindre område. En jämförelse går att se i X-posten nedan.
Valve har också gett spelare ett alternativ till att öppna spelets vapenlådor på chans. Man har nu alternativet att öppna spelets senaste låda – Kilowatt case som släpptes i en tidigare uppdatering – och få tillgång till samtliga skins i lådan i en vecka. Skinsen går såklart inte att sälja, byta eller modifiera och försvinner efter en vecka.
Till sist har vi fått stora förändringar på en av spelets mest spelade kartor: Vertigo. Förändringarna innebär en ny snabbare passage mellan mid och korta på A-site samt en ny väg mellan CT-spawn och A-site via en catwalk vid sidan av. Förändringarna går att se i bilderna nedan.
Spelets alla förändringar går att se här eller nedan:
[ GAMEPLAY ]
-
Height of the 'pillar' of flame for both Molotov and Incendiary grenade now decreases over time
-
Reduced the terrorist team award when bomb was planted but defused from $800 to $600, to decrease the impact of the first-round on subsequent rounds
-
Reduced the price of the M4A4 from $3100 to $3000
-
Minor adjustments to first-person camera movement
-
Added explicit "switchhandsleft" and "switchhandsright" console commands
-
Deathmatch bonus weapons are now the same for all players regardless of loadout
Incendiary Grenade
-
Adjusted the explosion and flame visual treatment
-
Reduced duration
-
Reduced area covered by spreading flames
-
Reduced price from $600 to $500
[ RENTALS ]
-
When players open a Kilowatt case with a key, they will have the option to rent the entire Kilowatt collection (i.e., every weapon in the case, excluding the rare special item) for a week instead of receiving an item from the collection
-
Equipped rented weapons will be replaced with the stock version of the weapon when the rental period expires
-
Rented weapons cannot be modified (e.g., via stickers or name tags), traded, or sold on the Steam Community Market
[ HUD ]
-
Fixed a bug where the MVP player name displayed incorrectly during bot takeover
-
Fixed a bug where the Refund All button in the Buy Menu would only refund a single flashbang grenade
-
Fixed a bug where the ESC menu scoreboard during end-of-match didn't match the TAB scoreboard
-
Fixed a bug where the Loss Bonus scoreboard tooltip would get stuck on-screen after closing the scoreboard
-
Blocking stranger Steam avatars will now block other user-generated content such name tags and sticker placements
[ CHICKENS ]
-
Chickens have a few new animations
-
Chickens can now walk up hills
-
Chickens can now turn right while walking
[ UI ]
-
Various performance improvements to the Warehouse main menu and item inspect background scenery
[ DEMOS ]
-
The demo playback timeline now show indicators for kill and death events
-
Demo playback can be toggled into "highlight mode" which will show only kills and deaths for the active player
-
Various minor demo playback UI changes
-
Fixed a demo playback crash
[ MAPS ]
Vertigo:
-
Added catwalk by bombsite A, connecting to back of A
-
Removed connector between back of A and elevators
-
Opened up passage between elevators and scaffolding
-
Slightly tweaked size of bombsite A
-
Tweaked spawn timings slightly
-
Changed Wingman layout to feature bombsite A changes
Baggage:
-
Fixed movement hitch on lower conveyor
-
Lowered height of central conveyor tray to help open sniper view
Office:
-
Fixed a case where a player could shoot through multiple walls
Mirage:
-
Fixed bad collision on certain props
-
Fixed some sticky collision around windows in palace