Bild på Vertigo: Valve. Bild på Molotov: Dust2.us/Mnmzzz.

Nattens uppdatering – nya Vertigo, ändrad molotov, hyrda skins

Här är allt om den senaste versionen av CS2.

Igårkväll släppte Valve en överraskande ny version av Counter-Strike 2. Uppdateringen förändrade flera delar av spelets mekanik, bland annat spelets ekonomi, hur CT-sidans brandbomb skiljer sig från molotovs och en ny passage på Vertigo.

Kanske den största förändringen är en sänkning av T-sidans belöning då man lyckas plantera bomben men förlorar rundan. Tidigare innebar scenariot att alla T-spelare fick $800, vilket nu har sänkts till $600. Förändringen kan verka liten, men det innebär en liten fördel för CT-sidan i rundan efter pistolrundan då T-spelarna inte längre kommer ha råd med kevlarväst, hjälm och Galil. Valve har länge fått kritik för att spelets ekonomi inte stöttat CT-sidan så förändringen har fått bra reaktioner.

Ytterligare förändringar för att främja CT-sidans ekonomi är också en prissänkning på M4A4-geväret från $3100 till $3000, samt att CT-sidans brandbomb (eng. incendiary grenade) går från $600 till $500. Den senare av dessa förändringar tar också med sig en förändring i granternas utseende och funktion.

CT-sidans brandbomb brinner nu med blåare flammor än T-sidans molotov. Dessutom brinner brandbomben under lite kortare tid och sprider sig på ett mindre område. En jämförelse går att se i X-posten nedan.

Valve har också gett spelare ett alternativ till att öppna spelets vapenlådor på chans. Man har nu alternativet att öppna spelets senaste låda – Kilowatt case som släpptes i en tidigare uppdatering – och få tillgång till samtliga skins i lådan i en vecka. Skinsen går såklart inte att sälja, byta eller modifiera och försvinner efter en vecka.

Till sist har vi fått stora förändringar på en av spelets mest spelade kartor: Vertigo. Förändringarna innebär en ny snabbare passage mellan mid och korta på A-site samt en ny väg mellan CT-spawn och A-site via en catwalk vid sidan av. Förändringarna går att se i bilderna nedan.

Spelets alla förändringar går att se här eller nedan:

Fakta

[ GAMEPLAY ]

  • Height of the 'pillar' of flame for both Molotov and Incendiary grenade now decreases over time

  • Reduced the terrorist team award when bomb was planted but defused from $800 to $600, to decrease the impact of the first-round on subsequent rounds

  • Reduced the price of the M4A4 from $3100 to $3000

  • Minor adjustments to first-person camera movement

  • Added explicit "switchhandsleft" and "switchhandsright" console commands

  • Deathmatch bonus weapons are now the same for all players regardless of loadout

Incendiary Grenade

  • Adjusted the explosion and flame visual treatment

  • Reduced duration

  • Reduced area covered by spreading flames

  • Reduced price from $600 to $500

[ RENTALS ]

  • When players open a Kilowatt case with a key, they will have the option to rent the entire Kilowatt collection (i.e., every weapon in the case, excluding the rare special item) for a week instead of receiving an item from the collection

  • Equipped rented weapons will be replaced with the stock version of the weapon when the rental period expires

  • Rented weapons cannot be modified (e.g., via stickers or name tags), traded, or sold on the Steam Community Market

[ HUD ]

  • Fixed a bug where the MVP player name displayed incorrectly during bot takeover

  • Fixed a bug where the Refund All button in the Buy Menu would only refund a single flashbang grenade

  • Fixed a bug where the ESC menu scoreboard during end-of-match didn't match the TAB scoreboard

  • Fixed a bug where the Loss Bonus scoreboard tooltip would get stuck on-screen after closing the scoreboard

  • Blocking stranger Steam avatars will now block other user-generated content such name tags and sticker placements

[ CHICKENS ]

  • Chickens have a few new animations

  • Chickens can now walk up hills

  • Chickens can now turn right while walking

[ UI ]

  • Various performance improvements to the Warehouse main menu and item inspect background scenery

[ DEMOS ]

  • The demo playback timeline now show indicators for kill and death events

  • Demo playback can be toggled into "highlight mode" which will show only kills and deaths for the active player

  • Various minor demo playback UI changes

  • Fixed a demo playback crash

[ MAPS ]

Vertigo:

  • Added catwalk by bombsite A, connecting to back of A

  • Removed connector between back of A and elevators

  • Opened up passage between elevators and scaffolding

  • Slightly tweaked size of bombsite A

  • Tweaked spawn timings slightly

  • Changed Wingman layout to feature bombsite A changes

Baggage:

  • Fixed movement hitch on lower conveyor

  • Lowered height of central conveyor tray to help open sniper view

Office:

  • Fixed a case where a player could shoot through multiple walls

Mirage:

  • Fixed bad collision on certain props

  • Fixed some sticky collision around windows in palace

Läs även

#1(Med 0 svar)
24 maj 2024 kl 09:15
CelahiR
Äntligen förändrad ekonomi! Nu kanske pistolrundan äntligen blir lika viktig som den var under 1.6 eran :) vunnen pistol = näst intill garanterade 3 rundor därpå.
#2(Med 0 svar)
24 maj 2024 kl 16:36
Darcuz
Bra sammanfattning! Roligt att ekonomin ändras!
Du måste vara inloggad för att kommentera.