CS-skaparen ångrar att han inte gjorde AWP:n svagare
År 1999 skapade Minh "Gooseman" Le och Jess Cliffe en modifikation till Half-Life. Detta fick namnet Counter-Strike och har sedan dessa varit ett av världens största spel. Spelet har fått flera upplagor men Gooseman har inte varit en del av utvecklingen på ett väldigt bra tag.
I en intervju med den norska hemsidan Spillhistorie pratar nu Gooseman om spelet. Något han ångrar var att han inte balanserade vissa vapen tillräckligt. Han nämner framför allt AWP: "Jag ångrar att jag inte balanserade några av vapnen, till exempel AWP. Jag tycker att den används för mycket och har blivit lite av ett metavapen."
Något som han blev förvånad över när de arbetade med originalversionen var kartor och mängden spelare per lag. Han berättar att de i början spelade 12 mot 12 men att communityn gjorde att lagen blev mindre och mindre. Han gissar att detta beror på att många spelare inte gillade hur mycket kaos det blev på mindre kartor.
Han blev också förvånad över hur populär de_dust blev: "Jag tror att de_dust överraskade oss alla. Vi tyckte aldrig att den var så speciell när vi först testade den, men vi blev glatt överraskade över att se den bli en standardkarta i Counter-Strike. Kartskaparen som gjorde de_dust var extremt intelligent och spenderade mycket tid på att justera designen av de_dust för att göra den rolig och balanserad."