Twistzz frustrerad över buggar och slumpmässighet i CS2
Under natten till söndagen lade Russel "twistzz" Van Dulken som spelar för Liquid ett inlägg på X, där han ventilerar om buggar och slumpmässighet han har upptäckt i CS2.
Flera saker anser han är problem i spelet och behöver förbättras. Första ämnet som nämns är precisionen på skotten när spelare springer och skjuter, han känner att den är högre än i CSGO. Fiender glider när du träffar dem med skott p och när man blir träffad rubberbandar man. Problem med netcode där spelare fastnar i varandra och killfördröjning. Han anser även att det verkar oklart vem som får fördelen när Smoken försvinner eller sprängs bort.
Han säger även att det är svårt att undvika flashes då det känns som latens påverkar om man blir flashad eller inte. Han säger även att återställningen av träffsäkerheten känns slumpmässig ibland och att headshots känns mindre belönande än de gjorde i CSGO. Utöver det säger han att alla dessa problem två gånger värre om pingen passerar 50.
Twistzz säger att spelet fortfarande är kul och han ser fram emot spelet att fortsätta växa och se utvecklingen av CS2 på samma sätt som skedde med CSGO.