Valve förbjuder "Snap Tap" – tar bort jumpthrow-binds

Valve tar nu starkt avstånd från "Snap Tap" och "Null Binds"

Under året har flera datortillbehörsföretag släppt tangentbord med funktioner som gjort att du kan counter-strafea betydligt lättare. Razer satte detta på kartan med sin funktion "Snap Tap". I samband med detta har även så kallade "null binds". Praktiskt taget gjorde dessa funktioner att du lättare kunde stanna upp och därmed, enligt Valve, tar bort en viss skicklighet och lägger det på mjuk- eller hårdvara.

Nu väljer Valve att förbjuda dessa inställningar, både i mjukvara och hårdvara: "Vi kommer inte längre att tillåta automatisering (via skript eller hårdvara) som kringgår dessa grundläggande färdigheter och framöver (och inledningsvis - exklusivt på Valves officiella servrar) kan spelare som misstänks för att automatisera flera spelaråtgärder från en enda spelinmatning bli utsparkade från sin match."

I samband har de även tagit bort jumpthrow-binds. Detta för att få bort "oavsiktliga överträdelser" kring "null binds". Om möjligheten att ha jumpthrow-binds kommer att komma tillbaka är i nuläget inte känt.

Läs även

#1(Med 0 svar)
20 augusti 2024 kl 08:59
ozean
Vad har man jumpthrow-binds till nu egentligen? I CS2 så spelar det ingen roll när man släpper en nade när man är i luften, den hamnar på samma ställe ändå.
#2(Med 0 svar)
20 augusti 2024 kl 10:17
CelahiR
Låter bra :)
#3(Med 0 svar)
21 augusti 2024 kl 00:19
Darcuz
Bra
Du måste vara inloggad för att kommentera.