Esportal
2 november 2023 kl 14:35
zoon
Sen CS2 har släppts så har vi sett en negativ trend på esportal vilket är tråkigt, vi har många saker som behöver förbättras när det kommer till plattformen och den har fått mycket kritik men samtidigt har den gjort en hel del för svensk cs. Vad anser ni behöver förbättras för att den skall nå ut till sin fulla potential?

Jag hade gärna velat se lite 5v5 ladders så som playnation hade back in the days, på så vis kan man kanske bygga upp fler spelare och uppmärksamma oss, sen hade jag velat se SPL på plattformen också men den är nog svår att lösa.
#1(Med 3 svar)
2 november 2023 kl 18:50
roflmao
Premier är nytt och kul för tillfället, det går snabbt att få game, har bra interface, kort warmup, snabba banns, osv. När 64tic är hårdkodat så är det i princip bara anti-cheat argumentet samt att få icke toxic teammates kvar som argument för Esportal. Kanske går man tillbaka någon dag, men just nu känns premier mer lockande.
#2(Med 2 svar)
2 november 2023 kl 19:12
zoon
Tack för din input, jag håller med dig! Det är framför allt nytt och enkelheten är ju kanon, det som ej finns är själva communityt som esportal faktiskt hade! Jag hoppas på en trend tillbaka!
#3(Med 1 svar)
2 november 2023 kl 19:20
roflmao
Kommer säkert så småningom. Det jag tror hade gynnat esportal är att trycka på vad man gör bättre. Säg att man försöker alltid matcha folk som talar samma språk, erbjuder bättre servrar, har ett anti-cheat folk litar 100% på, ge det någon typ av extra prestige att ha hög rank på esportal. Lyckas man locka till sig folk som är bra kommer alla "dåliga" också vilja spela där.

Är man bara tydliga med att man erbjuder en bättre tjänst än valve kommer communityn av sig själv tror jag.
#4(Med 0 svar)
3 november 2023 kl 05:16
zoon
Helt rätt! Men det återstår att se vad som händer, skulle själv lira igår och valde premier på automatik pga enkelheten så det är ju så det är 😂
#5(Med 5 svar)
5 november 2023 kl 17:18
Frex
Jag som faktiskt har undvikit att spela esportal med mina polare har ju varit mest hur vi ser på mm systemet. Vi snackar ofta om att vi tycker att man inte borde få köra faceit/esportal om man har gratis konto osv. Så för mig så hade jag gärna vilja sett det mest att man inte kan spela esportal med gratis konton. Annars är det väl lite mer 5v5 turneringar med "små" priser kanske som man kan spela
#6(Med 4 svar)
5 november 2023 kl 17:33
zoon
mhm, det är nog svårt att ragga tag på nya spelare om man inte kan spela gratis, där har man ju fördel om man slänger upp en gather då du/ni kan välja vilka spelare som skall vara med. Men du tänker att gratis konton = mycket fuskare?
#7(Med 3 svar)
5 november 2023 kl 19:58
Frex
På esportal har mina egna erfarenhet varit att mer fuskare har varit med gratis konton men det större problemet har varit att gratis konton har bara varit smurfar som boostar sina kompisar
#8(Med 0 svar)
5 november 2023 kl 20:11
zoon
Okej förstår, tråkigt och förstör givetvis för alla.
#9(Med 1 svar)
6 november 2023 kl 11:30
Nacken
Är det inte så att de som har gratisversionen hamnar huvudsakligen i matcher med andra gratisanvändare? Det hade ju kunnat vara en enkel lösning annars.
#10(Med 0 svar)
6 november 2023 kl 11:40
zoon
Hade kunnat vara en lösning, men tror att esportal tänker att gör man en gather så kan man fortfarande välja vilka spelare som du vill spela med.
#11(Med 1 svar)
13 november 2023 kl 13:12
DaMan
Personligen så spelas det rätt mycket Premier just nu, mest för att det går så himla snabbt att få match. Just nu på Esportal så är det rätt svårt att få ihop till en gather ens och då får man sitta där ett bra tag.

Vet tyvärr ingen bra lösning, och att muta till sig användare i form av priser och sånt bör inte vara en lösning, men känns som att det får bli så. Vet dock att många premium användare inte känner att de får ut något för pengarna. Är de för hög rank så blir de inte pickade till Stargathers, är de för låg rank likaså.

Skulle behövas en liten revamp av just premium tänker jag. Typ att rankerna döljs eller nåt på sidan, för alla stirrar sig blint på färgerna.
#12(Med 0 svar)
13 november 2023 kl 15:01
zoon
Håller med dig, har själv valt premier av enkelheten, det med rankerna är ju tydligen väldigt viktigt för många, nästan mer viktigt än att få ihop en gather. Det är faktiskt inte en dålig ide tycker jag.
Du måste vara inloggad för att kommentera.